Havskajaking och regelgenomgång.

Lämna en kommentar

juli 19, 2012 av Frank

Vi måste fastslå reglerna sa Bill, ja det måste vi sa Bull.

Så igår träffades vi för gå igenom förutsättningarna för utmaningen.
Vi åkte ner till Önnereds brygga och Escape Outdoors där vi hyrde varsin kajak.
Jag paddlade kanadensare när jag var 10 och Andrew paddlade kajak när han var 15, så det är säkert att säga att vi kände oss som ett par nybörjare.

”Jag hyser en liten förhoppning om att du kommer kantra” sa Andrew.
Han är bara sur för att jag får äta Tictac och dessutom kommer vinna, tänkte jag.

På söndag är det invägning och mätning. Startvikten ligger till grund för slutresultatet och viktnedgången kommer att mätas i procent.
Andrew kommer att äta Burn som är ett viktnedgångspreparat, hädanefter kallat bantningspillret🙂 Jag kommer att äta lika många Tictacs som han äter Burn.

Vi kommer att följa samma diet och försöka träna lika mycket.
Dieten och träningen kommer man kunna läsa mer om här på bloggen.

Jag kantrade inte och det var en kanonfin tur med kajakerna, något som definitivt gav mersmak.

Kommentera

Nedräkning

Final9 augusti, 2012
Vi har en vinnare!
