Dag 3 (och ett onödigt intag av jordnötter)

1

juli 25, 2012 av andrewshorter

Hallå!

Inte mycket att säga om dagen förutom den stora missen att det var jordnötter i lunchsalladen. Jag och Jocke käkade på en salladsbar och tyckte vi var smarta som valde kycklingsallad utan vare sig pasta, bulgur eller annat hemskt. Jordnötter. Jordnötter. Undvik jordnötter säger jag, 180 kalorier helt i onödan. Jag vet, jag kunde ha plockat bort dom, men det var först efter vi hade ätit som jag kollade kaloriinnehållet.

Dieten som vi äter har väl inget specifikt namn men det är ju en GI-variant. Low carb low fat. Massa protein.

Det är sjukt varmt idag så förhoppningsvis bränner det några cals😉

Dagens käk var:

2 ägg med kaviar
Äpple
God men hemskt dum kycklingsallad + ripped hardcore
Lätt chorizo med sambal oelek och broccoli
Tot: 1099 cal

Imorgon cyklar jag till jobbet, det är ca 14km enkel väg. Det innebär att Jocke får ta i en del imorrn för att bränna samma mängd cals. Synd för honom att han bor mycket närmare jobbet. Dock hade han aldrig pallat cykla 14km.

Ciao

One thought on “Dag 3 (och ett onödigt intag av jordnötter)

  1. Jocke skriver:

    Vilket hets!
    Imorgon tränar vi.

Kommentera

Nedräkning

Final9 augusti, 2012
Vi har en vinnare!
