Dag 8, den med hetset och världskriget

1

juli 30, 2012 av Frank

Jag uppskattar ett bra hets, det gör jag verkligen. Andrews chipshets var riktigt bra, väldigt bra, för en amatör… Alla vet att jag har en fetish för Estrellas grillchips och ibland även Salt & Vinegar, fast jag får sår på tungan efter 300g.

Så det ultimata hetset hade såklart varit att ställa en påse RIKTIGA grillchips på min arbetsplats. Men visst fan luktar ICAs grillchips också gott!

Bravo Andrew, men kom igår att hämnd är en rätt som bäst serveras kall. Den kommer inte idag och inte imorgon, men den kommer…🙂

Som jag berättade igår så går the WIFE också på diet från och med idag.
Vi möttes efter jobbet och gick hem. Sen åkte vi och storhandlade. Sen plockade vi undan matvaror och diskade undan i köket. Sedan när räkningarna skulle betalas hände det. Vi exploderade! Alla som känner min fru vet att hon är inte rolig att tampas med när hon är hungrig. Inte jag heller tydligen. Jag blev arg, hon blev arg. Vi.måste.ha.mat.nu!

Återkommer med en uppdatering när vi ätit.

22:38
Maten är avklarad och blodsockret tillbaka på hyfsat stabil nivå.
Det är nog ganska viktigt att äta regelbundet när man äter så på gränsen till för lite som vi gör.

Dagens intag as follows;
Frukost 292 kalorier
70g tonfisk
2 ägg i röra
2 msk Keso

Mellis 72 kal
1 äpple

Lunch 369 kal
125g Makrill i tomatsås
5 körsbärstomater
125g Keso
Sallad
1 TicTac

Mellis 72 kal
1 äpple

Middag 434 kal
400g Broccoli
125g Laxfile med en ingefära och chiliröra på.
3 msk Keso

Gick hem från jobbet för totalt -193 kal, vilket ger mig en dagstotal på 1045 kalorier.

Just det, nästa delinvägning kanske blir på torsdag kväll!
Haj haj!

One thought on “Dag 8, den med hetset och världskriget

Kommentera

Nedräkning

Final9 augusti, 2012
Vi har en vinnare!
