Dag 13&14 (tårta och en halvtimme i Herrljunga

Lämna en kommentar

augusti 5, 2012 av andrewshorter

Kommer snart….

Nu så, hej alla!

Helgen har gått i syndens tecken och i skrivande stund dricker jag Malbec. Enda anledningen till det är egentligen att jag är mätt men inte har kommit upp i tillräckligt med kalorier för att det ska vara okej idag. Vi har gjort en deal nu att vi inte får äta mindre än 900 kalorier/dag fram till slutvägningen.

Angående synder och den biten. Igår var jag på 30-årskalas och en av mina största frestelser i livet är tårta. På plats fanns hemmagjord gräddtårta med vaniljkräm och färska bär, holy shit va fantastiskt gott det är. Jag åt ca 300g, och det är rätt mycket tårta. Men på plussidan så var jag nykter och hade väldigt trevligt.

Åkte tåg hem till Göteborg från Lidköping och fick sitta en halvtimme i Herrljunga och vänta, otroligt tråkigt. Väl hemma väntar tvätt som ska vikas och säng som ska bäddas, men allt har sin tid, och det är om en stund.

Eftersom jag hade sån ångest för tårtan så fick jag med mig Jocke ut i spåret och vi sprang bort 200 kalorier. Känns ju iaf lite bättre nu.

Till maten:

Lördag, äggfrukost som vanligt och sen 300 gram grillad gris och 300 gram tårta för att landa på en total av 1771 kalorier.

Söndag blev 1,5 danskt rågbröd (I know, skräll med bröd men så blev det) med ägg och kaviar på, kvällsmaten blev sremska (korv) med broccoli och brysselkål. Toppar med ett glas vin för att landa på bekväma 804 kalorier. Jag ska äta några bär sen också för att träffa 900.

Tänkte även bjuda på en bild av en typisk måltid:

20120805-211914.jpg

Tack för att ni läser och ta det lugnt nu.

Kommentera

Nedräkning

Final9 augusti, 2012
Vi har en vinnare!
