Dag 14, den om hur man beställer på MAX

3

augusti 5, 2012 av Frank

Idag har det varit hemfärd från High Chaparral, alla var lite sega och det rådde enad mening om att det var skönt att komma hem. Som jag har skrivit innan så har helgen inte varit utan frestelser. Det köptes massor av chips, grillchips och Salt & Vinegar, chokladbrownies, öl och flera kilo lösgodis. Jag stod emot allt, men på vägen hem stannade vi på MAX och det skulle ätas hamburgare. Normalt sett är jag med på noterna, men inte idag, inte när det är tävling. Jag beställde ett Max Delifreshmeal med bönsallad. Det var faktiskt riktigt gott och jag blev bra mätt. Jag pillade självklart bort osten, det är inte LCHF jag följer, det är SCHP®😉

Väl hemma sedan har det varit som en slapp söndag, fast utan att frossa. Andrew råkade få i sig lite tårta igår och vi kom överens om att springa ett varv i slingan idag. Vi pratade lite om de två veckor som gått och vi var överens om att det, på det stora hela, känns bra. Kroppen har börjat anpassa sig till det väldigt låga kaloriintaget, men vi längtar riktigt mycket efter fredag då vi kan börja med en slags livsstilsomläggning.

Kanske nästa tävling blir att gå upp i vikt? Tävlingselementet har verkligen hjälpt till att peppa, för att bli kallad Gloria Gainer av Andrew är inte roligt… Eller jo, fast nä.

Mitt kaloriintag idag har sett ut såhär:
Frukost 351 kal
1 kokt ägg
125g Makrill i tomatsås
3 msk Keso

Lunch 531 kal
MAX Delifresh med dalladsblad istället för bröd.
MAX Bönsallad
1 Tictac

Middag 354 kal
235g kokt Broccoli
125g Makrill i tomatsås
60g Keso med 4 sorters lök.

Joggingpasset (Synd att kalla det löpning) brände 210 kal.
Totalt för dagen landar jag på 1026 kalorier.

Vi kommer att försöka träna stenhårt i veckan för att se om vi når viktmålet på 6, respektive 6,4 kilo på tre veckor.

image
Enligt önskemål från den högt ärade läsaren Maria, kommer fler matbilder i bloggen…

3 thoughts on “Dag 14, den om hur man beställer på MAX

  1. Pari Bergerlind skriver:

    Du var fantastiskt duktig den här helgen! The Wife däremot får börja om från början:/ Puss

Kommentera

Nedräkning

Final9 augusti, 2012
Vi har en vinnare!
