Dag 15, den med en ny känsla

3

augusti 6, 2012 av Frank

Dag 15 alltså. Tiden går fort när man har roligt. Jag måste dock säga att jag börjar tröttna på Keso, oavsett smak. Jag kommer försöka hitta ett substitut, återkommer när jag har ett bra alternativ.

image

Kyckling, broccoli och keso 272 kalorier

Har tränat lite idag. Vi har en överenskommelse att vi kör cardio för cirka 300 kalorier och sedan 30 min styrketräning efter förmåga. Jag gillar crosstrainern så jag börjar alltid med den tills jag når 300 kalorier. Ibörjan rörde det sig ganska mycket under tröjan, men det gör det inte längre. Kroppen börjar tajta till sig och det känns helt annorlunda, allt från att det börjar synas muskler här och där till att hållningen förbättrats. På 15 dagar! Vem har inte 15 dagar att satsa?

Imorgon är det inplanerat en spinningklass och jag hoppas att det inte krockar med jobbet. Annars får jag köra crosstrainer för 600 kalorier på egen hand.

En kollega liknade mig och Andrew vid två trettonåriga tjejer på ett café, när vi pratar kost. Jag förstår vad hon menar, men när man är mitt uppe i det så blir det väldigt viktigt.

Från fredag och framåt kommer vi ligga betydligt högre i kaloriintaget och den här utmaningen har lärt oss mycket. Har vi tid och ork kommer vi att sammanställa det här i bloggen eller någonstans. Vi har ju trots allt dragit på oss ett antal läsare, fast inte så många vill ge sig till känna🙂

Till dagens intag:
Frukost 198 kalorier
2 kokta ägg
2 msk Keso

Lunch 492 kalorier
268g Kalkonkåldolmar från Ingelsta Kalkon (supergoda!)
100g Grönsaksmix
1 Tictac

Mellis 116 kalorier
1 Banan

Kvällsmat 272 kalorier (Bild)
150g kycklinglår utan skinn
110g Broccoli
60g Keso

Med träningen borträknad ger det mig 651 kalorier.
Andrew rapporterar att han slutar på 850 för dagen, så jag måste minst äta 200 kalorier till och jag vet precis var de ska komma ifrån.
Kesella Rabarber!Sjukt gott. Halva burken är precis 200 kalorier.

På torsdag klockan 17 avslutas tävlingen och vinnaren koras…
Lite spännande är det, eller hur?

3 thoughts on “Dag 15, den med en ny känsla

  1. andrewshorter82 skriver:

    Det är så in i helvete spännande🙂

Kommentera

Nedräkning

Final9 augusti, 2012
Vi har en vinnare!
