Dag 18 den där Tictac segrar…

2

augusti 9, 2012 av Frank

Då var det klart!
Tictac är bättre för viktnedgång än ”fettförbränningspiller”, precis som jag alltid sagt. Det är skönt när jag har rätt, balansen är återställd. Fast jag måste säga att jag har varit jättenervös idag. Mitt självförtroende knakade rejält i fogarna och jag tror till och med att jag simagea vid ett svagt ögonblick att Andrew skulle vinna.

Jag fick ett sms imorse, Andrew hade maskerat sitt avsändarnummer, men det framgick ganska tydligt att det var från honom?🙂 Jag kommer sakna hetsen, tur att det drar igång igen i oktober. Jag kommer få rätt då med.

Under tiden som jag och Andrew smider på vår nya challenge, kommer The Wife att blogga här också då hon följer dieten vi slagit fast.

Anledningen till att resultatet publiceras så sent och inte direkt efter invägningen är att man måste göra vissa prioriteringar. Tvätten kom ivägen och jag och the wife imageskulle baka pizza men tröttnade på att vänta på degen och åt thaimat istället. Jag tänkte ge er en fin bild av den goda maten, men jag hann inte innan den var slut, så ni får en bild av den uppätna maten istället🙂 Försökte dricka Cola Zero till men det gick inte, riktig söt skit. Kanske vänjer jag mig igen, men förhoppningsvis inte. De konstiga skuggorna på bilden utgörs av vår klotlampa av ”hö”?

Så till resultatet.
Minns ni startvikterna?

Start 23 juli
Andrew 80,7 kg
Jocke 85,7 kg

V1 27 juli
Andrew 77,6kg -3,1 kg.
Jocke 81,8 kg -3,9 kg

V2 2 augusti
Andrew 76,8kg -0,8kg
Jocke 81,2kg -0,6kg

Final 9 augusti
Andrew vägde sig först. Vågen visade 75,7 kg. Andrew har gått ner 5kg eller 6,2 procent av sin kroppsvikt sedan starten för 18 dagar sedan.

Med 6,2 procent så var jag tvungen att väga 80,4 eller mindre. Spänningen var olidlig när jag klev upp på vågen, som efter en stunds förvirring stannade på 79,3 kg. Det gav mig en viktnedgång på 7,5 procent eller 6,4kg. Har planer på att fortsätta ner till 75kg.

Jag kommer inte att äta Keso på ett tag, men annars har vi ätit bra mat som jag kan tänka mig att fortsätta med. Idag säger shape-up appen till mig att jag får äta 2500 kalorier. Jag har ätit cirka 1000 och kommer att stanna här för dagen. Jag lever lite på den söta, ljuva segern.
Vill också gratta Andrew som gjort ett fenomenalt arbete under denna tiden. Kunde inte gjort det utan hans chipshets, mm.

På återseende!
Jocke

2 thoughts on “Dag 18 den där Tictac segrar…

  1. Maria skriver:

    Grattis Jocke! Snyggt jobbat🙂

Kommentera

Nedräkning

Final9 augusti, 2012
Vi har en vinnare!
